OFTE STILTE SPØRSMÅL

Hvordan ser jeg status på min ordre?

Når varen din er bestilt for henting fra vårt lager, sender vi en epost med et fraktnummer slik at du kan spore bestillingen din.
I ordrebekreftelsen, som kommer via e-post i forbindelse med at du fullfører kjøpet, kan du følge gjeldende status ved å klikke på bestillingsnummeret ditt.

Hva gjør jeg om jeg må avbestille min ordre?

Slett ordren selv fra ordrehistorikk/ordrestatus på "Min side", eller ring oss på [[ $t('contact.telephone') ]] og be om at hele ordren slettes. Dersom en kundebehandler bekrefter at ordren er slettet, da har du angret.
For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.
Er varene allerede sent kan du benytte deg av Angreretten.

Kan jeg få hjelp til å bestille?

Klart du kan få hjelp til å bestille:) Du kan ringe oss på tlf [[ $t('contact.telephone') ]], sende e-post til [[ $t('contact.email_kunde') ]] eller chatte med oss.

Hvilke garantier har jeg?

Gulvhandelen.no AS forholder seg til den garantien som leverandøren av produktet oppgir. Et og samme gulv kan ha forskjellig garantier i forhold til hvor gulvet skal brukes, for eksempel om gulvet skal brukes i private hjem eller i offentlige bygg.
Hvis det ikke står opplyst hvor lang garantien på produktet er, gjelder norsk lov.
For at garantien skal gjelde må monteringsanvisning og bruksanvisning/FDV være fulgt.

Har jeg bytterett?

Nei, vi tilbyr 14-dagers retur / angrerett når du kjøper fra oss. Hvis du vil ha et annet produkt enn det du bestilte, lager vi en retur hvis det er innen tidsfristen og legge inn en ny bestilling for deg på riktig produkt.

Hvordan kan jeg betale?

Du kan velge mellom disse betalingsmåtene:

  • Betale med kort - Gulvhandelen.no aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard som er utstedt i Norge. Kortkjøpet skjer direkte hos Svea Finans NUF og all informasjon er kryptert etter gjeldende standarder og regler. Ingen kortinformasjon håndteres eller spares hos Gulvhandelen.no
  • Faktura - Ved betaling via faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å handle på faktura må du oppgi ditt personnummer eller organisasjonsnummer dersom du handler på vegne av ett firma. Forutsetninger for å få handle mot faktura er blant annet at du har en folkeregistrert adresse i Norge og er over 18 år.
  • Delbetale - Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed del betale ditt kjøp. Delbetaling er et fleksibelt alternativ for deg som vil ha kontroll over dine innkjøp og samtidig være sikker på å kunne kjøpe det du behøver. Det finnes flere forskjellige betalingsalternativ å velge mellom og du kan når som helst under delbetalingstiden velge å nedbetale hele restgjelden i en betaling.

Hvordan får jeg varene hjem?

Du kan velge å få varene fraktet hjem til din adresse, eller sende varene til nærmeste fraktterminal. (skriv da adressen til terminalen du ønsker varene sendt til) Ønsker du å hente varene selv fra vårt lager er selvfølgelig velkommen til det.
Du velger fraktmetode i kassen.

Jeg bor i Nord Norge, sender dere varer hit?

Vi sender varer til hele fastlandsnorge, og fraktprisen blir beregnet ut ifra det. Kunder som ønsker varene levert ut på en øy eller andre steder kan kontakte Gulvhandelen.no for muligheter til dette.

Hva menes med leveringstid?

Med leveringstid menes tidsrommet fra Gulvhandelen.no har mottatt betaling til kunden mottar varene. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager. Leveringstid som Gulvhandelen.no oppgir i netbutikken er ment som veiledende, og kan avvike.

Hva gjør jeg om varene jeg mottar er skadet?

Du må alltid kontrollere mottatte varer før du skriver under fraktbrevet!
Når fraktbrevet er underskrevet samtykker du i at varen er full og hel.
Det ytes ingen erstatning om ikke fraktbrevet er merket med «skade».
Dette er eneste måte Gulvhandelen.no får erstatning fra fraktselskapet.