Leveringsbetingelser

FRAKT

Etter at bestillingen er gjort mottar du en ordrebekreftelse. Når ordren er klar til å sendes vil du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet eller Gulvhandelen før levering, og du får da nærmere informasjon om leveringsdag og tid. Våre hjemleveringer skjer på dagtid mellom 08:00-16:00 om ingenting annet er angitt. Vi samarbeider med flere større speditører og sammen med dem sørger vi for at varene kommer hjem til deg.

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. (NB! På Parkett / laminat / vinylgulv skal man ikke åpne pakken, men pakkene skal undersøkes nøye for utvendig skader). Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

Meld skaden til vår kundeservice på e-post kundeservice@gulvhandelen.no. Du kan også ta kontakt med oss på telefon 33 31 22 22 dersom du har spørsmål.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

Kostnaden for frakt eller hjemlevering finnes spesifisert på din ordrebekreftelse. 

 


Endring av leveringsadresse

Når varen har forlatt lagret går det ikke å endre leveringsadressen. Det er derfor viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt.

 

VÅRE LEVERINGSALTERNATIVER

Hjemlevering

Produktene leveres normalt på dagtid mellom 08:00-16:00. For alle hjemleveringer gjelder transport frem til tomtegrensen på kjørbar vei for stor lastebil om ikke annet er angitt. Om du bor i leilighet leveres varene til porten (krever kjørbar vei). Du blir kontaktet før levering på det telefonnummer du oppga ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveringstidspunkt på ca. 3-4 timer på for- eller ettermiddagen og de krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdager. I enkelte mindre områder kan det forekomme att transportøren bare har hjemlevering enkelte dager i uken. På produkter som nektes mottatt påløper det ett gebyr på kr 500,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt under Kjøpsbetingelser.

Gulvhandelen.no leverer kun produkter til fastlands-Norge.

Hente selv (pick up point)

Du kan også velge å hente varene dine selv på vårt lager. Dette er helt kostnadsfritt uten gebyrer. Når varene er klare til henting vil vi avtale tidspunkt for henting med deg. Normalt sett hentes varer på vårt lager på Borgeskogen 30, 3160 Stokke, men noen varer lagerføres på andre lager i Norge. Det kan derfor være lurt å sjekke med oss på forhånd dersom du ønsker hente selv.

 

LEVERINGSFORSINKELSER

Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan være: produktet har nylig gått tomt på lager, produktet er nylig utgått, vær og vind, problemer i produksjonen eller lignende som er utenfor vår kontroll. Dersom varen ikke er sendt fra leverandør har du som kunde rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Dette gjelder ikke produkter som ikke er lagerførte og som produseres på kundens bestilling.
 
Gulvhandelen kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Vi anbefaler at du ikke bestiller håndverkere før du har kontrollert at du har mottatt alle bestilte produkter og at ingen skader har oppstått under leveringen.

 

TRANSPORTSKADER

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. (NB! På Parkett / laminat / vinylgulv skal man ikke åpne pakken, men pakkene skal undersøkes nøye for utvendig skader). Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

Meld skaden til vår kundeservice på e-post kundeservice@gulvhandelen.no.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

 

DELT ORDRE

Noen ganger vil ordren leveres fra ulike lager, du vil da bli informert på vanlig måte for alle sendingene. 

 

IKKE MOTTATT/HENTET ORDRE

Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for transport kostnadene og eventuelle lagerkostnader som påløper ved retur. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet. Det påløper også ett gebyr på kr 500,00 ved hjemlevering og 250,00 ved utleveringssted. NB! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt i Kjøpsbetingelsene.

 

LEVERINGSTID

Leveringstiden vil variere på bakgrunn av sesong og valg av vare. De produkter som ikke er lagerførte lokalt må enten transporteres fra fjernlager til lokalt lager for videresending, eller produseres og bestilles fra fabrikk. Disse produktene har ofte en lengre leveringstid. Skulle leveringstiden som oppgis på din leveringsbeskjed ikke leve opp til dine forventninger har du selvfølgelig rett til å endre, alternativt annullere din bestilling. Kontakt kundeservice så hurtig som mulig og senest 24 timer etter du mottatt din leveringsbeskjed om du ønsker å endre/avbestille.

OBS! En ikke lagerført vare hvor produksjonen er påbegynt kan ikke endre status og kan dermed ikke avbestilles.